Tijdens de 2-daagse masterclass Marketing & Duurzaamheid gaan we in op de uitdagingen die je als marketeer ervaart op het gebied van duurzaamheid. We vertalen recent en invloedrijk onderzoek op het gebied van consumentengedrag en merkpositionering naar de huidige en toekomstige marketingpraktijk. Je krijgt handvatten om stappen te zetten in je organisatie en vragen te beantwoorden als 'Hoe kan ik als marketeer én consument bijdragen aan duurzaamheid?' en 'Hoe voorkom ik green- of woke-washing?'.
Deze masterclass is voor professionals die vanuit marketingperspectief impact willen maken op gebied van duurzaamheid. Dit kunnen marketeers zijn van grote corporates, overheidsinstanties, NGO's, start-ups en scale-ups, maar ook ZZP’ers.
Neem contact op voor vragen over de masterclass of over mogelijkheden voor vervoer en accommodatie. We reageren binnen 3 werkdagen.
Jannice Daha LLM
Manager Executive Education
E: executive-education@uva.nl
T: +31 (0)6 4834 9056
De masterclass heeft me een bredere kijk op het thema duurzaamheid gegevenKaren van der Horst, Manager bij Tourism Ireland Lees Karen's review
Na afloop van deze masterclass:
Draag bij aan duurzaamheid
Breid je zakelijk netwerk uit
Theorie en praktijk in balans
Jan Willem is hoogleraar Marketing & Sustainability. Zijn onderzoek richt zich op de vraag: welke barrières weerhouden consumenten ervan zich groener te gedragen? Behalve hoogleraar aan de Universiteit van Amsterdam, is Jan Willem ook universitair hoofddocent Marketing aan de Universiteit Groningen.
Ko de Ruyter is hoogleraar Responsible Marketing Strategy aan de Amsterdam Business School. Zijn onderzoeksfocusgebieden zijn klantenbinding en loyaliteit, marketingstrategie en het gebruik van technologie op het grensvlak tussen bedrijven en markten. Hij richt zich ook op de rol van marketing bij de transformatie van markten, bedrijven en consumentengedrag in de richting van sociaal en klimaatverantwoord ondernemen.
De docenten waren heel kundig, vakbekwaam en zaten vol energie. Hierdoor werd interactie binnen de groep ook gestimuleerd.Arco Ottenhof – Adviseur Duurzaamheid in de telecommunicatie sector Lees Arco's review
Charlotte de Voogd is Strategy Director Sustainability bij H+K Strategies. Zij adviseert al ruim 15 jaar organisaties op duurzaamheid, van strategie tot stakeholder engagement en communicatie, zowel vanuit bureau- als klantzijde. Daarnaast heeft Charlotte als zelfstandig sustainability adviseur voor o.a. McDonald’s UK gewerkt en is zij mentor bij Startupbootcamp Sustainability.
Stefan Wobben, ondernemer en vernieuwer, begon op zijn 18e zijn ondernemersreis. Hij richtte Concept7 op, een bedrijf gespecialiseerd in Design Thinking en een van de eerste organisaties in Nederland die eyetracking introduceerde. Wat Concept7 echt uniek maakte, was de organisatiestructuur zonder 'bazen of managers', gebaseerd op zelfsturing.
Naast zijn zakelijke activiteiten draagt Stefan ook bij aan maatschappelijke initiatieven als bestuurslid van Stichting de Blauwe Tomaat en Animal Save Movement. Met een passie voor innovatie en duurzaamheid is Stefan een voorvechter van positieve verandering en verantwoord ondernemerschap.
Benieuwd naar de docenten van deze masterclass? Luister alvast naar een paar interessante podcasts waarin zij aan het woord komen.
Met hoogleraar Willemijn Dolen
> Luister de Podcast: Mensen verleiden om minder te consumeren
> Luister de Podcast: Wat als we zouden leven in een reclamevrije wereld?
Met hoogleraar Jan Willem Bolderdijk
Hoe heeft individuele gedragsverandering invloed op grotere systemen op het gebied van duurzaamheid en klimaatverandering?
Ik wilde meer leren over het extern communiceren van onze duurzame initiatieven.Eline Weststrate, Customer Journey Expert at ING Lees Eline's review
Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de nieuwste programma's en mogelijkheden bij de Amsterdam Business School.