Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.
uva.nl

Marketing & Duurzaamheid

Open Programma
Vergelijk

Tijdens de 2-daagse masterclass Marketing & Duurzaamheid gaan we in op de uitdagingen die je als marketeer ervaart op het gebied van duurzaamheid. We vertalen recent en invloedrijk onderzoek op het gebied van consumentengedrag en merkpositionering naar de huidige en toekomstige marketingpraktijk. Je krijgt handvatten om stappen te zetten in je organisatie en vragen te beantwoorden als 'Hoe kan ik als marketeer én consument bijdragen aan duurzaamheid?' en 'Hoe voorkom ik green- of woke-washing?'.

Overzicht 

•    Kosten: € 1.950*  
•    Duur: 2 dagen •    Taal: Nederlands 
•    Eerste startdatum: 6 november •    Type: masterclass 
•    Lesdagen: maandag en dinsdag (9.00 – 17.00)  •    Location: Roeterseiland campus

UvA-alumni ontvangen 10% korting. De masterclass is vrijgesteld van btw. 

Past deze masterclass bij jou?

Deze masterclass is voor professionals die vanuit marketingperspectief impact willen maken op gebied van duurzaamheid. Dit kunnen marketeers zijn van grote corporates, overheidsinstanties, NGO's, start-ups en scale-ups, maar ook ZZP’ers. 

Hulp nodig? 

Neem contact op voor vragen over de masterclass of over mogelijkheden voor vervoer en accommodatie. We reageren binnen 3 werkdagen. 

Jannice Daha LLM 
Manager Executive Education 
E: executive-education@uva.nl 
T: +31 (0)20 525 6134 

Waarom deze masterclass doen?
Draag bij aan duurzaamheid
Breid je zakelijk netwerk uit
Theorie en praktijk in balans
De masterclass heeft me een bredere kijk op het thema duurzaamheid gegeven Karen van der Horst, Manager bij Tourism Ireland Lees Karen's review

Wat ga je leren?

Na afloop van deze masterclass: 

  1. heb je kennis over hoe marketing, merkpositionering en consumptie kunnen bijdragen aan duurzaamheid; 
  2. heb je inzicht in hoe marketeers duurzaam consumentengedrag kunnen faciliteren; 
  3. weet je hoe je een marketingplan kunt ontwikkelen waarmee je ook in de toekomst kunt navigeren binnen de veranderende marketingcontext. 
Copyright: UvA EB
Ik wilde meer leren over het extern communiceren van onze duurzame initiatieven. Eline Weststrate, Customer Journey Expert at ING Lees Eline's review
Docenten
  • Willemijn van Dolen

    Willemijn studeerde Psychologie, is hoogleraar Marketing, en was twee jaar gastonderzoeker aan de Haas School of Business in Berkeley. Haar interesses omvatten responsible marketing en consumentengedrag. Ze verschijnt regelmatig in de media als marketingexpert. 

    Prof. dr. W.M. (Willemijn) van Dolen

    Hoogleraar Marketing

  • Roger Pruppers

    Roger is docent en onderzoeker. Zijn onderzoek richt zich op merkenmanagement, merkimago, en positionering. Naast zijn wetenschappelijke werk verzorgt hij presentaties en trainingen over merkenbeleid en personal branding. 

    R.E.W. (Roger) Pruppers MSc

    Assistant Professor of Marketing

  • Ruth Mugge

    Ruth is hoogleraar Responsible Marketing. Haar onderzoek richt zich op het stimuleren van duurzaam consumentengedrag in de circulaire economie, zoals reparatie, onderhoud en acceptatie van refurbished producten. Ze is ook hoogleraar Design for Sustainable Consumer Behavior aan de TU Delft.

    Prof. dr. ir. R. (Ruth) Mugge

    Hoogleraar Responsible Marketing

  • Jan Willem Bolderdijk

    Jan Willem is hoogleraar Marketing & Sustainability. ZIjn onderzoek richt zich op de vraag: welke barrières weerhouden consumenten ervan zich groener te gedragen? Behalve hoogleraar aan de Universiteit van Amsterdam, is Jan WIllem ook universitair hoofddocent Marketing aan de Universiteit Groningen. 

    Prof. dr. J.W. (Jan Willem) Bolderdijk

    Hoogleraar Sustainability & Marketing

Podcasts met onze docenten

Benieuwd naar de docenten van deze masterclass? Luister alvast naar een paar interessante podcasts waarin zij aan het woord komen.

Met hoogleraar Willemijn Dolen

> Luister de Podcast: Mensen verleiden om minder te consumeren
> Luister de Podcast: Wat als we zouden leven in een reclamevrije wereld?

Met hoogleraar Jan Willem Bolderdijk
Hoe heeft individuele gedragsverandering invloed op grotere systemen op het gebied van duurzaamheid en klimaatverandering?

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de nieuwste programma's en mogelijkheden bij de Amsterdam Business School.

Feiten & cijfers
Voertaal
Nederlands
Start
Juni, november
Locatie
Roeterseilandcampus