Hoe communiceren we met onze ouderen over de COVID-19-pandemie? Wetenschappers ontwikkelden samen met experts op het gebied van ouderencommunicatie 10 richtlijnen voor effectieve communicatie met ouderen. Deze tips vatten hun inzichten uit de literatuur en hun eigen onderzoek naar communicatie met ouderen samen.
Oudere

Over de hele wereld staan communicatieprofessionals, beleidsmakers en crisisteams voor de uitdaging om ouderen te informeren over de COVID-19-pandemie, de gedragsregels uit te leggen en het gedrag te bevorderen dat de besmettingscurve zou moeten afvlakken. De tips zijn opgesteld door Julia van Weert (Universiteit van Amsterdam), Liane de Haan (ANBO), Jesse Jansen (Universiteit van Maastricht) en Minh Hao Nguyen (University of Zurich).

Lees de 10 op wetenschap gebaseerde richtlijnen voor effectieve communicatie met ouderen, gepubliceerd op de website van het Amsterdam Centre for Health Communication.