Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.

Programma

In deze nieuwe masterclass bij UvA Academy belichten we in zes bijeenkomsten samen met wetenschappers en experts uit de praktijk de cruciale aspecten van duurzame merkontwikkeling en duurzame groei. Speciaal voor degenen die zich willen ‘testen’, is er een zevende masterclass, waarin de deelnemer kan sparren met de kerndocent op een zelf in te brengen case. 

In het huidige merklandschap is verandering de enige constante en deze veranderingen gaan steeds sneller. Wil je leren omgaan met deze continue dynamiek in branding en communicatie? Aan het einde van deze masterclass bezit jij alle tools om meester te worden van het bouwen en laten groeien van jouw merk.  

Op basis van wetenschappelijk onderzoek, onthullen de sprekers van deze masterclass state of the art inzichten over brand communication. Wat drijft mensen om merken te omarmen en erover te spreken op social media? En nog belangrijker, draagt dit bij aan de waarde van een merk en stimuleert het koopgedrag van de consument? 

Waarom deze masterclass?

Wetenschap & Praktijk

Lees meer
Sprekers uit wetenschap en praktijk delen state of the art inzichten over brand communication.

Uitdaging

Lees meer
Overschrijdt de grenzen van traditionele branding.

Een waardevol certificaat

Lees meer
Waardevol certificaat van de Universiteit van Amsterdam.
Modules
  • 1. Merkbeheer van de toekomst
    • Wat is er in essentie veranderd in merkbeheer door digital en martech?
    • Visies op merken en merkcommunicatie in het huidige landschap
    • Hoe houd ik regie over mijn merk en merkcommunicatie?
  • 2. Merkgroei: Is dit nog te doen? En zo ja, hoe?
    • Wat is merkgroei?
    • Gaan we nog voor een relatie met de klant, of volstaat groei?
    • Live case: the Battle of Keller versus Sharp, twee grote merkdenkers met een tegengestelde visie
  • 3. Brand metrics en New media technology: van theorie naar praktijk
    • Social media en brand metrics; hoe kom je te weten wat social media-activiteiten bijdragen aan de merkwaarde?
    • New media technology en personalized marketing: wat zijn de (on) mogelijkheden en hoe zetten we het in om doelen te bereiken? Waar zijn de ethische grenzen?
    • Inzet en rol van marketing technology in merkcommunicatie
  • 4. Brand purpose, Merkactivisme en Disruptive innovation marketing
    • Wat is brand purpose en hoe kun je het succesvol branden?
    • Merkactivisme: wat is het en is het een goed idee? 
    • Hoe gaan mensen om met technologische ontwikkelingen? Wat mogen we dan van marketing- en communicatietechnologie verwachten? Wat weten we vanuit de wetenschap?
  • 5. Neuroscience, Machine Learning en AI
    • Hoe bepaalt ons brein ons gedrag? Wat zijn de achterliggende mechanismen? En hoeveel controle hebben we dan eigenlijk over ons eigen gedrag? Kunnen we dat gedrag voorspellen? 
    • Hoe beïnvloedt machine learning en AI de manier waarop we branding en merkcommunicatie moeten inrichten? En waar liggen de kansen en bedreigingen?
  • 6. The Human Brand
    • The human brand: hoe kan de samenleving, en de mensen en organisaties die hier onderdeel van zijn, digitaliseren met behoud van menselijke eigenschappen?
    • Hoe ga je als corporate om met de veelheid van communicatie via talloze kanalen?
    • Employer branding: het merk als wervingsinstrument om talent aan te trekken
    • Case: Corporate Reputatiemanagement
  • 7. (extra) - Individueel Assessment
    • De zevende masterclass is facultatief en bedoeld voor deelnemers die zichzelf willen testen op de nieuw opgedane kennis. 
    • Deelnemers brengen zelf een live case naar keuze in, waarna in de assessment deelnemers sparren met de kerndocent.

Voor wie? 

De masterclass is ontwikkeld voor Marketing en Communicatie mensen die hun kennis willen verdiepen en verbreden. Mensen die open staan voor wat de wetenschap en praktijk aan rijke kennis en tooling te bieden heeft op het gebied van branding, marketing en communicatie en in relatie tot onze maatschappelijke uitdagingen. 

Korting

AUV-leden (alumnivereniging UvA en alumni AAGS/ UvA Academy) en SWOCC-leden ontvangen 10% korting. Het combineren van kortingen is niet mogelijk. 

Contact

Heb je vragen over dit programma? Neem gerust contact op met Esther Verhamme.
E-mail: academy@uva.nl
Whatsapp: 06 28759774

Docenten

  • Drs. Jorge Labadie MBM (Strategy Director 37°Celsius en Chief Lecturer UvA Academy) en Prof. Dr. Ed Peelen (UvA)
  • Dr. Stefan Bernritter (King’s Business School, King’s College London)
  • Dr. Marnix van Gisbergen (Breda University of Applied Sciences)
  • Dr. Lotte Willemsen (directeur SWOCC en Professor, Rotterdam University of Applied Sciences) en Prof. Dr. Guda van Noort (UvA)
  • Dr. Roeland Dietvorst (Neuro scientist)
  • Dr. Daan Muntinga (Strategy Director Mensch/Scholar)
  • Timon Damen (Head of Strategy bij PHD Media Worldwide)
  • Drs. Esther Overmars (Auteur en bestuurslid SWOCC & Director of Strategy bij Here)

UvA Academy 

De UvA Academy biedt opleidingen voor professionals. We maken wetenschappelijk onderzoek toegankelijk. De opgedane kennis is toepasbaar in je dagelijkse praktijk. Meer weten over ons en ons aanbod? Lees verder