UvA promovenda Afra Foli gaat voor Faces of Sciences verslag doen van haar dagelijks bestaan in de wetenschap, in filmpjes en blogs. Ze doet onderzoek naar afvalgerelateerde problemen als gevolg van verstedelijking.
Afra Foli (foto genomen door: Lonneke van den Berg)

Faces of Science wordt gepresenteerd door KNAW en De Jonge Akademie. Hiermee geven jonge wetenschappers een inkijkje in hun leven en hun onderzoek aan de hand van filmpjes, blogs, artikelen en meer.

Op de site Facesofscience.nl bloggen al meer dan zestig andere promovendi over hoe het is om te werken in de wetenschap. Zo geven ze studenten en leerlingen uit 5 en 6 vwo, die een studie gaan kiezen, een realistisch beeld van hoe het is om wetenschapper te zijn. Maar de blogs zijn interessant voor iedereen die geïnteresseerd is in wetenschap. Afra Foli is één van de twaalf nieuwe gezichten.

Afra Foli (28), sociale geografie, Universiteit van Amsterdam

Verstedelijking brengt afvalproblematiek met zich mee, vooral als infrastructuur niet meegroeit met de stad. De urgentie rond afvalgerelateerde problemen zoals overstromingen en vervuiling is hoog. Afra onderzoekt hoe de inwoners van Accra (Ghana) omgaan met afval als een groeiend probleem en wat voor invloed afval heeft op sociale ongelijkheid in de stad.

A.A.M. (Afra) Foli

Programmagroep: Urban Geographies