Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.
uva.nl

Digitale Marketing & Communicatie

Hoe zorg je dat jouw merk effectief communiceert binnen een overbezet speelveld? En hoe zorg je dat je de regie kan blijven voeren bij de communicatie van en over jouw merk? Kan dat überhaupt nog?

Ontwikkelingen in digitale media en marketingtechnologie hebben grote impact op onze merkcommunicatie. Het monopolie op media is verdwenen. Iedereen communiceert over het merk. Het is de uitdaging om de regie te blijven voeren over de communicatie over ons merk. Vanuit diepgaand inzicht consumenten en de grondgedachten die aan het merk ten grondslag liggen. En via earned, social en paid media de doelgroep te bereiken en het (digital) engagement met het merk te vergroten. Vanuit inzicht in wat mensen drijft. Innovatief op juiste fronten, maar ook persoonlijk en effectief.

We gaan o.a. in op de volgende vragen

  • Hoe ga je om met merkbeheer in een ongecontroleerde wereld?
  • Wat kan met marketingtechnologie en wat is jouw digitale strategie?
  • Wat weten we vanuit academisch onderzoek over social media in merkcommunicatie
  • Wat beweegt mensen om op social een merk te endorsen en erover te communiceren
  • Hoe draagt social media communicatie bij aan merkwaarde en koopgedrag
  • Contentmarketing: de andere manier van communiceren?
  • Hoe word je je eigen mediabedrijf?
  • Hoe richt je je brand publishing hub in en wat wordt je mediastrategie?
  • Hoe zetten we augmented reality in de customer journey?
  • Wat zijn de disruptieve innovaties in marketingcommunicatie?
  • Geautomatiseerde 1-2-1 communciatie
  • Wat zijn de ontwikkelingen en mogelijkheden van neuroscience en impliciete meetmethoden?
Digital marketing

Onze wereld ondergaat momenteel grote veranderingen. De zorg om onze gezondheid, planeet en onze onderlinge verhoudingen heeft grote consequenties voor hoe merken communiceren. Digitale media en technologie spelen een steeds grotere rol binnen de communicatie van merken, daar waar het monopolie op de media verdwenen is. Dit heeft tot gevolg dat elk merk gemakkelijk van zich kan laten horen maar ook dat push-marketing steeds minder terrein inneemt, ten bate van online engagement.

Hoe ga je om met deze uitdagingen? Hoe zorg je dat jouw merk effectief communiceert binnen een overbezet speelveld? En hoe zorg je dat je de regie kan blijven voeren bij de communicatie van en over jouw merk? Kan dat überhaupt nog?

Binnen de Masterclass Digitale Marketing en Communicatie gaan we deze uitdaging aan. Zo behandelen we het belang van diepgaand inzicht in drijfveren en behoeften van consumenten, de inzet van marketingtechnologie om de doelgroep te bereiken en de engagement met het merk te vergroten. Innovatief op de juiste fronten, maar persoonlijk en effectief tegelijkertijd.

Deze masterclass bestaat uit zeven bijeenkomsten, waarvan de laatste facultatief is. 

  1. Marketing technoloy
  2. Content- & social marketing
  3. Merkbeheer van morgen
  4. Neuroscience en impliciete meetmethoden
  5. Reputatiemanagement en de networked society
  6. Innovatie in digitale communicatie en concepten
  7. Assessment (facultatief)
Sanne Vlutters
Copyright: UvA Academy
"Dankzij de bevlogen docenten en zorgvuldig gekozen onderwerpen heeft deze serie masterclasses mij veel nieuwe inzichten gegeven!" Sanne Vlutters, Creatief Strateeg bij Junction creative + digital agency

Voor wie?

Dit programma is bedoeld voor communicatie-, marketing-, media-, brand- en marketingcommunicatiemanagers en directors die (mede) verantwoordelijk zijn voor marketing & communicatie.

Deze masterclass wordt gegeven door:

Jorge Labadie

Jorge Labadie
drs. Jorge Labadie MBM, Strategy Director 37°Celsius en External Lecturer, UvA.

Ed Peelen
Ed Peelen is programma directeur van de UvA Academy en bijzonder hoogleraar content marketing. Ed is gespecialiseerd in het klantgerichter of user centric krijgen van organisaties.

 

De masterclass wordt begeleid door Drs. Jorge Labadie MBM, Strategy Director 37°Celsius en Affiliate Professor, UvA en Prof. Dr. Ed Peelen, UvA. Verschillende wetenschappers verzorgen een bijdrage in het programma, o.a. Dr. Stefan Bernritter (King’s Business School, King’s College London), Dr. Andrea Weihrauch (UvA), Dr. Lotte Willemsen, (Hogeschool Rotterdam) en Prof. Dr. Guda van Noort (UvA).

Diverse gastsprekers zullen verder een bijdrage verzorgen, o.a. Elias Crum (Partner bij Marketing Guys), Dr. Daan Muntinga (Strategist and Scholar), Stefan Bothoff (Social Media Manager bij VodafoneZiggo), dr. Roeland Dietvorst (Lead Behavioral Scientist bij NN Investment Partners), Dr. Marnix van Gisbergen, Digital Media Concepts, Erik Kroeze (Hoofd Mediarelaties bij NS) en Eunice Koekkoek (Manager Corporate Communicatie bij McDonald’s).

Barbara Brian
Copyright: UvA Academy
“State-of-the-art kennis uit de de wetenschap en de praktijk, zeer inspirerend om meteen mee aan het werk te gaan!” Barbara Brian, Partner Strategy bij Bourne Design

Praktische informatie

  • Voorjaar 2023, data volgen. Blijf op de hoogte via onderstaande button
  • Locatie: Amsterdam
  • Kosten: € 3.150 voor 7 bijeenkomsten, € 2.950 voor 6 bijeenkomsten (inclusief diverse digitale studiematerialen en catering). Leden van de AUV (alumnivereniging UvA en alumni AAGS/ UvA Academy) ontvangen 10% korting.
  • Ook SWOCC-leden ontvangen 10% korting. Dit dient door het SWOCC-bestuur goedgekeurd te worden. Het combineren van kortingen is niet mogelijk.
  • Deelnemers ontvangen een certificaat van deelname vanuit de Universiteit van Amsterdam
  • Gezien het interactieve en intensieve karakter van het programma is er plaats voor maximaal 18 deelnemers

Heb je vragen over dit programma? Neem gerust contact op met Maartje Luinenburg. Of download de brochure voor het uitgebreide programma.

E: m.l.luinenburg@uva.nl
M: 06 41508690

UvA Academy 

De UvA Academy biedt opleidingen voor professionals. We maken wetenschappelijk onderzoek toegankelijk. De opgedane kennis is toepasbaar in je dagelijkse praktijk. Meer weten over ons en ons aanbod? Lees verder

 

Feiten & cijfers
Vorm Deeltijd, kortlopend, incompany