Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.
uva.nl

Contentmarketing Masterclass

Strategische ingebedde en integrale benadering van contentmarketing

We leven in een wereld waarin telkens meer en meer content wordt gecreëerd. Zoveel, dat het zelfs stress oplevert, temeer daar leugens moeilijk van waarheid zijn te onderscheiden, tijd ontbreekt om aandacht te besteden aan de content en er alleen vluchtig content wordt gedeeld. 
Met content marketing als merk en organisatie in dit Umfeld doelgericht de aandacht, de interesse, het vertrouwen en de loyaliteit krijgen van de beoogde doelgroep is een hele uitdaging. 

Het vraagt om de ontwikkeling van multimediale competenties op het vlak van de content creatie, productie en distributie en de digitale technologie. Competenties die strategisch ingezet moeten worden. Om vanuit diep inzicht in de doelgroep, de purpose en merkbelofte langs thematische lijnen het verhaal van het merk in beproefde formats uit te werken. Content die de doelgroep bereikt, engageert, activeert en bindt op de juiste momenten in hun journey, langs de gewenste kanalen en platformen.

Deze strategisch ingebedde en integrale benadering van contentmarketing brengt vragen met zich mee waarop we in deze masterclass vanuit theorie en praktijk antwoorden formuleren.

De volgende vragen en onderwerpen komen aan bod:

  • Hoe kunnen we contentmarketing strategisch en integraal benaderen?
  • Hoe ontwikkel je als merk succesvol de competenties van je eigen mediabedrijf? Waar zet je derden in?
  • Wat zijn recente ontwikkelingen in media en technologie waar je als mediabedrijf rekening mee kunt houden?
  • Wat is onze brand promise en doelgroep; hoe zien onze brand stories eruit?
  • Hoe verrijken we effectief de verschillende customer journeys met onze content?
  • Hoe komen we tot de invulling van de contentstrategie, contentmix?
  • Inbound marketing; hét middel om de effectiviteit van de distributie te vergroten?
  • Hoe speel je in op de actualiteit, zoals corona, met contentmarketing?
  • Hoe kunnen we doelgericht resultaat boeken met contentmarketing?
  • Hoe organiseren we contentmarketing binnen onze organisatie?
  • Vertaling van inzichten vanuit academisch communicatieonderzoek naar contentmarketing.

Programma

Module 1 - Contentmarketing: Wat is er nodig om als merk een succesvol mediabedrijf te worden?
Module 2 - De contentmarketingstrategie
Module 3 - Storytelling en customer journeys
Module 4 - Aan de slag
Coaching - Sparren over jouw contentstrategie- of vraagstuk (facultatief)

Voor wie?

De masterclass is bedoeld voor communicatie- en marketingprofessionals die behoefte hebben aan verdieping en actualisering van hun kennis omtrent de strategische inzet van contentmarketing in hun organisatie.

Docenten

Prof. dr. Ed Peelen
Bijzonder hoogleraar contentmarketing, Universiteit van Amsterdam

Andries van Oers 
CEO van Nymark Agency

Sander Stallinga 
Managing partner van Nextfields

Praktische informatie

  • Data: data volgen, blijf op de hoogte via onderstaande button
  • Locatie: Universiteit van Amsterdam
  • Kosten: € 1875
  • 10% korting: leden van de Stichting Leerstoel Content Marketing, AUV en alumni UvA Academy
  • Deelnemers ontvangen een certificaat van deelname vanuit de Universiteit van Amsterdam
  • Gezien het interactieve en intensieve karakter van het programma is er plaats voor maximaal 25 deelnemers

Heb je vragen over dit programma?
Neem gerust contact op met Maartje Luinenburg. Of download de brochure voor het uitgebreide programma.

Maartje Luinenburg
E: m.l.luinenburg@uva.nl
M: 06 41508690
 

UvA Academy 

De UvA Academy biedt opleidingen voor professionals. We maken wetenschappelijk onderzoek toegankelijk. De opgedane kennis is toepasbaar in je dagelijkse praktijk. Meer weten over ons en ons aanbod? Lees verder

 

  • Misschien ook interessant?

    Digitale Marketing en Communicatie

    De wijze waarop in een digitaliserend landschap we als merken communiceren met onze klanten en stakeholders verandert ingrijpend. In deze masterclass laten wetenschappers en praktijkmensen zien wat verandert. En, wat wel en niet werkt.

    Bedoeld voor communicatie-, marketing-, media-, brand- en marketingcommunicatiemanagers en directors die (mede) verantwoordelijk zijn voor marketing & communicatie.

    Meer over dit programma

Feiten & cijfers
Vorm Deeltijd, kortlopend, incompany
Voertaal Nederlands