Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
uva.nl
Masterclass Contentmarketing

Masterclass Contentmarketing

Strategische ingebedde en integrale benadering van contentmarketing.

Contentmarketing ontwikkelt zich in hoog tempo en krijgt steeds vaker een strategische rol. De mogelijkheid bestaat om de visie, missie en doelen van de organisatie uit te dragen naar alle relevante stakeholders. Er is behoefte aan een integrale benadering van contentmarketing en een vervlechting van de disciplines communicatie en marketing.

Download de brochure

Direct aanmelden

Deze strategisch ingebedde en integrale benadering van contentmarketing brengt vragen met zich mee waarop we in deze masterclass vanuit theorie en praktijk antwoorden formuleren. De masterclass is bedoeld voor communicatie- en marketingprofessionals die behoefte hebben aan verdieping en actualisering van hun kennis omtrent de strategische inzet van contentmarketing in hun organisatie.

Na afronding van dit programma:

  • Weet je hoe je contentmarketing strategisch en integraal kunt benaderen.
  • Weet je hoe je als merk je eigen mediabedrijf kunt ontwikkelen.
  • Heb je inzicht in hoe je doelgericht resultaat kunt boeken met contentmarketing.
  • Weet je hoe je tot de invulling van de contentstrategie, contentmix en contentverspreiding via owned, paid en earned media komt.
  • Weet je hoe je contentmarketing organiseert.
  • Kun je een vertaling maken van inzichten vanuit academisch communicatie-onderzoek naar contentmarketing.
  • Ken je een aantal best practices die je kunnen helpen om contentmarketing vorm te geven.
  • Heb je handvaten om contentmarketing binnen je eigen organisatie naar een hoger plan tillen.

Dit programma bestaat uit drie modules:

  • Contentmarketing: naar een integrale strategische benadering
  • Contentmarketingstrategie en storytelling
  • Contentmarketing: de next steps

Voor een uitgebreide beschrijving van het programma, download hier de brochure.

Voor wie?

Dit programma is bedoeld voor corporate communicatie, marketing en marketingcommunicatiemanagers en directors, die (mede) verantwoordelijk zijn voor contentmarketing.

 

Deze masterclass wordt gegeven door:

Ed Peelen
Ed Peelen is programma directeur van de UvA Academy en bijzonder hoogleraar content marketing. Ed is gespecialiseerd in het klantgerichter of user centric krijgen van organisaties.  

 

Verschillende UvA docenten en gastsprekers verzorgen een bijdrage in het programma. Gastsprekers o.a. Sander Stallinga, Nextfields, Henk Jacobs, Scripta Communicatie, Joost Driessen en Michael Bottenheft, iMediate en Freek Staps, The Story Network.

Praktische informatie

Data en tijd

 3, 10 en 31 oktober 2019
9.00 tot 13.00 uur

 

Kosten € 1.295 (inclusief catering en diverse digitale studiematerialen). Leden van de Stichting Leerstoel Content Marketing krijgen € 400 korting en betalen € 895. Leden van de AUV en alumni AAGS/UvA Academy ontvangen 300 euro korting. Het cursusgeld is vrijgesteld van btw.
Aantal Gezien het interactieve en intensieve karakter van deze masterclass is er maximaal plaats voor 25 deelnemers.
Locatie Amsterdam

 


Deelnemers ontvangen een certificaat van deelname vanuit de Universiteit van Amsterdam.

Heb je vragen over dit programma? Neem gerust contact op met Maartje Luinenburg. Of download de brochure voor het uitgebreide programma.

Maartje Luinenburg
E: m.l.luinenburg@uva.nl
M: 06 41508690

 

Download hier de brochure

Direct aanmelden

UvA Academy 

De UvA Academy biedt opleidingen voor professionals. We maken wetenschappelijk onderzoek toegankelijk. De opgedane kennis is toepasbaar in je dagelijkse praktijk. Meer weten over ons en ons aanbod? Lees verder

 

  • Misschien ook interessant?

    Digitale Marketing en Communicatie

    De wijze waarop in een digitaliserend landschap we als merken communiceren met onze klanten en stakeholders verandert ingrijpend. In deze masterclass laten wetenschappers en praktijkmensen zien wat verandert. En, wat wel en niet werkt.

    Bedoeld voor communicatie-, marketing-, media-, brand- en marketingcommunicatiemanagers en directors die (mede) verantwoordelijk zijn voor marketing & communicatie.

    Meer over dit programma

    7 & 14 november Bootcamp Contentmarketing

    Aan de slag met contentmarketing vanuit een redactionele invalshoek. Je hebt een contentstrategie of weet hoe je die moet formuleren, je weet hoe je de traffic naar je content kunt stimuleren en weet hoe je het geheel kunt monitoren en optimaliseren, maar wil praktisch aan de slag. Je wilt zien hoe je goede content creëert, waaraan die voldoet en hoe je optimaal gebruik kunt maken van het potentieel van diverse populaire en opkomende owned media.

    Meer informatie over deze bootcamp

Masterclass Contentmarketing
Studielast EC, 7 dagen