Strategische ingebedde en integrale benadering van contentmarketing.
Contentmarketing ontwikkelt zich in hoog tempo en krijgt steeds vaker een strategische rol. Bij contentmarketing gaat het erom dat een organisatie zich ontwikkelt tot een multimediaal bedrijf, dat zich inzet voor de missie, de visie, de doelen en de strategie van het merk of de organisatie als geheel. Het is geen eenvoudige opgave die alleen tot een goed einde te brengen is als er een gedegen strategie aan ten grondslag ligt.
Een strategie die duidelijk maakt hoe de contentmarketing stap voor stap is te professionaliseren. Wat hiervoor op communicatie, organisatie en technologie gebied nodig is. En, hoe deze competenties ook doelgericht zijn in te zetten in de communicatie met relaties, met stakeholders van het merk en de organisatie. Op een wijze die past bij een mediabedrijf, namelijk het bouwen van een loyaal kernpubliek.
Deze strategisch ingebedde en integrale benadering van contentmarketing brengt vragen met zich mee waarop we in deze masterclass vanuit theorie en praktijk antwoorden formuleren. De masterclass is bedoeld voor communicatie- en marketingprofessionals die behoefte hebben aan verdieping en actualisering van hun kennis omtrent de strategische inzet van contentmarketing in hun organisatie.
Dit programma bestaat uit drie modules:
Dit programma is bedoeld voor corporate communicatie, marketing en marketingcommunicatiemanagers en directors, die (mede) verantwoordelijk zijn voor contentmarketing.
Deze masterclass wordt gegeven door:
Ed Peelen
Ed Peelen is programma directeur van de UvA Academy en bijzonder hoogleraar content marketing. Ed is gespecialiseerd in het klantgerichter of user centric krijgen van organisaties.
Verschillende UvA docenten en gastsprekers verzorgen een bijdrage in het programma. Gastsprekers o.a. Sander Stallinga, Nextfields, Henk Jacobs, Scripta Communicatie, Joost Driessen en Michael Bottenheft, iMediate en Freek Staps, The Story Network.
COVID-19 en UvA Academy
De gezondheid van onze deelnemers, docenten en medewerkers staat voorop, we volgen strikt de richtlijnen van de overheid en het RIVM. Er is besloten deze masterclass voor het najaar digitaal aan te bieden.
Data en tijd |
donderdag 18 maart, 25 maart, 1 arpil en 8 april 2021 |
Kosten | € 1.695 Leden van de Stichting Leerstoel Content Marketing, leden van de AUV en alumni AAGS/UvA Academy ontvangen 10% korting. Het cursusgeld is vrijgesteld van btw. |
Aantal | Gezien het interactieve en intensieve karakter van deze masterclass is er maximaal plaats voor 25 deelnemers. |
Locatie | Amsterdam |
Deelnemers ontvangen een certificaat van deelname vanuit de Universiteit van Amsterdam.
Heb je vragen over dit programma? Neem gerust contact op met Maartje Luinenburg. Of download de brochure voor het uitgebreide programma.
Maartje Luinenburg
E: m.l.luinenburg@uva.nl
M: 06 41508690
De UvA Academy biedt opleidingen voor professionals. We maken wetenschappelijk onderzoek toegankelijk. De opgedane kennis is toepasbaar in je dagelijkse praktijk. Meer weten over ons en ons aanbod? Lees verder
De wijze waarop in een digitaliserend landschap we als merken communiceren met onze klanten en stakeholders verandert ingrijpend. In deze masterclass laten wetenschappers en praktijkmensen zien wat verandert. En, wat wel en niet werkt.
Bedoeld voor communicatie-, marketing-, media-, brand- en marketingcommunicatiemanagers en directors die (mede) verantwoordelijk zijn voor marketing & communicatie.
Aan de slag met contentmarketing vanuit een redactionele invalshoek. Je hebt een contentstrategie of weet hoe je die moet formuleren, je weet hoe je de traffic naar je content kunt stimuleren en weet hoe je het geheel kunt monitoren en optimaliseren, maar wil praktisch aan de slag. Je wilt zien hoe je goede content creëert, waaraan die voldoet en hoe je optimaal gebruik kunt maken van het potentieel van diverse populaire en opkomende owned media.
Vorm | Deeltijd , kortlopend , incompany |
---|---|
Voertaal | Nederlands |
Start | September |