Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!

Contentmarketing Masterclass

Strategische ingebedde en integrale benadering van contentmarketing.

Contentmarketing ontwikkelt zich in hoog tempo en krijgt steeds vaker een strategische rol. Bij contentmarketing gaat het erom dat een organisatie zich ontwikkelt tot een multimediaal bedrijf, dat zich inzet voor de missie, de visie, de doelen en de strategie van het merk of de organisatie als geheel. Het is geen eenvoudige opgave die alleen tot een goed einde te brengen is als er een gedegen strategie aan ten grondslag ligt.

Een strategie die duidelijk maakt hoe de contentmarketing stap voor stap is te professionaliseren. Wat hiervoor op communicatie, organisatie en technologie gebied nodig is. En, hoe deze competenties ook doelgericht zijn in te zetten in de communicatie met relaties, met stakeholders van het merk en de organisatie. Op een wijze die past bij een mediabedrijf, namelijk het bouwen van een loyaal kernpubliek.

Deze strategisch ingebedde en integrale benadering van contentmarketing brengt vragen met zich mee waarop we in deze masterclass vanuit theorie en praktijk antwoorden formuleren. De masterclass is bedoeld voor communicatie- en marketingprofessionals die behoefte hebben aan verdieping en actualisering van hun kennis omtrent de strategische inzet van contentmarketing in hun organisatie.

AAGS

De volgende onderdelen komen aan bod:

  • Hoe kunnen we contentmarketing strategisch en integraal benaderen?
  • Hoe ontwikkel je als merk succesvol de competenties van je eigen mediabedrijf? Waar zet je derden in?
  • Wat zijn recente ontwikkelingen in media en technologie waar je als mediabedrijf rekening mee kunt houden?
  • Wat is onze brand promise en doelgroep; hoe zien onze brand stories eruit?
  • Hoe verrijken we effectief de verschillende customer journeys met onze content?
  • Hoe komen we tot de invulling van de content-strategie, contentmix?
  • Inbound marketing; het middel om de effectiviteit van de distributie te vergroten?
  • Hoe speel je in op de actualiteit, zoals corona, met contentmarketing?
  • Hoe kunnen we doelgericht resultaat boeken met contentmarketing?
  • Hoe organiseren we contentmarketing binnen onze organisatie?
  • Best practices.
  • Vertaling van inzichten vanuit academisch communicatie-onderzoek naar contentmarketing.

Dit programma bestaat uit drie modules:

  • Contentmarketing: naar een integrale strategische benadering
  • Contentmarketingstrategie en storytelling
  • Contentmarketing: de next steps

Voor wie?

Dit programma is bedoeld voor corporate communicatie, marketing en marketingcommunicatiemanagers en directors, die (mede) verantwoordelijk zijn voor contentmarketing.

 

Deze masterclass wordt gegeven door:

Ed Peelen
Ed Peelen is programma directeur van de UvA Academy en bijzonder hoogleraar content marketing. Ed is gespecialiseerd in het klantgerichter of user centric krijgen van organisaties.  

 

Verschillende UvA docenten en gastsprekers verzorgen een bijdrage in het programma. Gastsprekers o.a. Sander Stallinga, Nextfields, Henk Jacobs, Scripta Communicatie, Joost Driessen en Michael Bottenheft, iMediate en Freek Staps, The Story Network.

COVID-19 en UvA Academy
Uitgaande van de huidige situatie kunnen we onze programma's vanaf september weer op locatie organiseren. De gezondheid van onze deelnemers, docenten en medewerkers staat voorop, we volgen strikt de richtlijnen van de overheid en het RIVM. Mocht de situatie veranderen voorafgaand aan de startdatum van de masterclass dan zorgen we voor een werkende (digitale of hybride) oplossing. 

Praktische informatie

Data en tijd

10 september, 17 september, 24 september en 1 oktober 2020
9.00 tot 13.00 uur

 

Kosten € 1.695 (inclusief catering en diverse digitale studiematerialen). Leden van de Stichting Leerstoel Content Marketing, leden van de AUV en alumni AAGS/UvA Academy ontvangen 10% korting. Het cursusgeld is vrijgesteld van btw.
Aantal Gezien het interactieve en intensieve karakter van deze masterclass is er maximaal plaats voor 25 deelnemers.
Locatie Amsterdam

 


Deelnemers ontvangen een certificaat van deelname vanuit de Universiteit van Amsterdam.

Heb je vragen over dit programma? Neem gerust contact op met Maartje Luinenburg. Of download de brochure voor het uitgebreide programma.

Maartje Luinenburg
E: m.l.luinenburg@uva.nl
M: 06 41508690

 

UvA Academy 

De UvA Academy biedt opleidingen voor professionals. We maken wetenschappelijk onderzoek toegankelijk. De opgedane kennis is toepasbaar in je dagelijkse praktijk. Meer weten over ons en ons aanbod? Lees verder

 

  • Misschien ook interessant?

    Digitale Marketing en Communicatie

    De wijze waarop in een digitaliserend landschap we als merken communiceren met onze klanten en stakeholders verandert ingrijpend. In deze masterclass laten wetenschappers en praktijkmensen zien wat verandert. En, wat wel en niet werkt.

    Bedoeld voor communicatie-, marketing-, media-, brand- en marketingcommunicatiemanagers en directors die (mede) verantwoordelijk zijn voor marketing & communicatie.

    Meer over dit programma

    Bootcamp Contentmarketing

    Aan de slag met contentmarketing vanuit een redactionele invalshoek. Je hebt een contentstrategie of weet hoe je die moet formuleren, je weet hoe je de traffic naar je content kunt stimuleren en weet hoe je het geheel kunt monitoren en optimaliseren, maar wil praktisch aan de slag. Je wilt zien hoe je goede content creëert, waaraan die voldoet en hoe je optimaal gebruik kunt maken van het potentieel van diverse populaire en opkomende owned media.

    Meer informatie over deze bootcamp

Contentmarketing Masterclass
Vorm Deeltijd, kortlopend, incompany
Studielast EC,
Voertaal Nederlands
Start September