Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
uva.nl

Bootcamp Contentmarketing

Opslaan in favorieten

Aan de slag met contentmarketing vanuit een redactionele invalshoek. In de eerste bijeenkomst behandelen we de storytelling en maken we het verhaal van je organisatie op. Tijdens de tweede sessie wordt in meerdere workshops per medium uitgewerkt hoe je verhaal vorm kan krijgen.

COVID-19 en UvA Academy
We volgen strikt de richtlijnen van de overheid en RIVM, kijk op de website voor de meest actuele informatie omtrent Covid-19 maatregelen. Afhankelijk daarvan wordt deze masterclass op locatie in Amsterdam of online gegeven.

Je hebt een contentstrategie of weet hoe je die moet formuleren, je weet hoe je de traffic naar je content kunt stimuleren en weet hoe je het geheel kunt monitoren en optimaliseren, maar wil praktisch aan de slag. Je wilt zien hoe je goede content creëert, waaraan die voldoet en hoe je optimaal gebruik kunt maken van het potentieel van diverse populaire en opkomende owned media.

De Bootcamp Contentmarketing beslaat twee dagen, waarbij de eerste in het teken staat van het bedenken van goede verhalen. Tijdens de tweede dag kun je diverse praktische workshops volgen, waar je zelf aan de slag gaat in een klein team onder begeleiding van een professional.

Dag 1
Het creëren van content die werkt – het verhaal

Storytelling
Geen engaging en effectieve content zonder een goed verhaal. We gaan in op wat een goed verhaal maakt en waarom dit onmisbaar is in je marketingaanpak. We tonen dat iedere organisatie bomvol met goede verhalen zit en dat de uitdaging erin bestaat ze te spotten. En daarna zó te maken dat ze de aandacht pakken. 

We leggen je uit welke elementen belangrijk zijn voor een goed verhaal, welke vertelvormen je het beste kunt gebruiken, hoe je jouw publiek het beste kunt bereiken en hoe je resultaat behaalt. Er komen tal van voorbeelden en cases aan bod. Hieruit verzamel je in de sessie de best practices die je zelf kunt toepassen.

Zelf verhalen bedenken
In deze sessie ga je zelf onder begeleiding verhaalideeën op papier zetten. Met behulp van oefeningen, brainstormtechnieken en gerichte vragen spreken we jouw creativiteit aan. Je zal versteld staan hoeveel ideeën in je opkomen. De beste verhalen werk je alvast uit. We helpen met een goede kop, een sterke intro en een aansprekende vertelvorm. Zodat het aansprekend is voor jouw doelgroep. Je gaat naar huis met een lijst van verhalen waarmee je direct aan de slag kunt.

Dag 2 
Het creëren van content die werkt – haal het maximale uit je mediatypen

Praktische workshops
Op de laatste dag van de bootcamp bieden we praktische workshops aan. Ideeën over goede content zijn er, maar de vraag blijft: ‘hoe doe je dat nou?’. Je wil immers niet dat die mooie verhalen op de plank blijven liggen. We hebben een aanbod workshops over uiteenlopende onderwerpen: als deelnemer kan jij ze allemaal volgen. Alle workshops worden gegeven door professionals met veel ervaring.

Jij kiest zelf waar je bij wil zijn:

  • Schrijf zelf de betere blog
  • Maak je eigen podcast
  • Storytelling middels fotografie (smartphone of camera)
  • Jouw data in een dashboard
  • Organiseer je eigen content
  • Maak je eigen smartphone video

Voor wie?

Dit programma is voor contentmarketingprofessionals die willen verkennen hoe je goede content bedenkt en creëert voor mediatypen als website, blog, podcast, video en augmented reality.

Aan het eind van de bootcamp heb je

  • Concrete ideeën en eerste uitwerkingen van goede content.
  • Inzicht in hoe je bepaalde populaire en opkomende owned mediatypen optimaal kunt benutten om je content te communiceren.

In samenwerking met:
Deze bootcamp contentmarketing wordt verzorgd in samenwerking met The Story Network. Zij bedenken, maken en verspreiden verhalen die raak zijn. Ze werken voor uiteenlopende organisaties, van start-ups tot corporates, van musea tot sportclubs. En overal halen ze de mooiste verhalen naar boven. Het netwerk bestaat uit mensen uit de journalistiek met ervaring bij onder andere NRC, BNR en NOS en mensen uit de marketing met ervaring bij bureaus als Dept en Stroom. Zij vormen zo een ijzersterke combinatie. Op deze dagen zijn al deze mensen er voor jou.

Praktische informatie

  • Donderdag 14 oktober en 4 november 2021, van 9.00-17.00.
  • Afhankelijk van de Covid-19 maatregelen wordt de masterclass op locatie in Amsterdam of online gegeven
  • € 995. Alumni van UvA Academy en AUV-leden krijgen 10% korting.
  • Deelnemers ontvangen een certificaat van deelname vanuit de Universiteit van Amsterdam.
  • Gezien het interactieve en intensieve karakter van het programma is er plaats voor maximaal 25 deelnemers

Heb je vragen over dit programma?

Neem gerust contact op met Maartje Luinenburg.
E: m.l.luinenburg@uva.nl
Whatsapp: 06 41508690

Feiten & cijfers
Vorm Deeltijd, kortlopend, incompany
Voertaal Nederlands