Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!

Een crisis als Corona heeft een grote impact op ontwikkelingen. Bepaalde bewegingen worden versneld, terwijl andere juist een andere kant opgaan. Vaak is nog onduidelijk waar het heen gaat. Wat we wel weten is dat ingrijpende gebeurtenissen een blijvende invloed hebben op hoe mensen naar de wereld kijken. Trendexpert en strateeg Pernille Kok-Jensen biedt in dit webinar inzicht, inspiratie en handvatten.

Detail Summary
Datum 15 juni 2020
Tijd 15:50 -17:30

Eerst een stuk methodiek: een kijkje in de keuken van het vak trendwatching. Hoe hou je de constante verandering in de gaten en waarom is het begrijpen en monitoren van veranderende wensen zo belangrijk? Dan een korte omschrijving van het generatiedenken. Wat zijn de verschillen en overeenkomsten van twee jonge generaties voor wie internet een basisbehoefte is net als eten, drinken en slapen? Een belangrijke vraag omdat het om een hele grote groep mensen gaat die de toekomst van onze samenleving bepalen. Wat zien we voor een gedrag? Welke diepere laag zit hieronder? Hoe kunnen we signalen oppikken en hierop inspelen?

Vervolgens wordt ingezoomd op Digital Natives. Kok-Jensen neemt twee generaties mee: Gen Z en de Millennials, want zij zijn allesbehalve oud nieuws. Wat verenigt Gen Z en Millennials en wat is de impact van COVID-19 op hun consumentengedrag? Deze elementen presenteert Kok-Jensen aan de hand van drie categorieën: fluid, fragile en fierce.

  • Fluid: staat voor een fluide wereldbeeld. De next gen heeft niets met hokjes en labels.
  • Fragile: gaat over de keerzijde van dit. Digital Natives zijn vaak rusteloos en overprikkeld.
  • Fierce: beide groepen zijn oprecht, schaamteloos en activistisch, zeker als het gaat om het bestrijden van klimaatproblematiek en discriminatie.

Pernille Kok-Jensen deelt haar inzichten over deze mindsets en de impact van de pandemie op het gedrag van digital natives en daagt je uit in een interactieve opzet mee te denken over de gevolgen voor de toekomst van de klantgerichte organisatie.

Programma

maandag 15 juni:
15:50 - 16:00 Kom binnen in de online omgeving | zet een lekkere kop koffie of thee klaar
16:00 - 16:10 Welkom PvKO en UvA Academy | Ed Peelen, Karoline Wiegerink
16:10 - 17:25 Presentatie Fitzroy Communications | Pernille Kok-Jensen
17:25 - 17:30 Afsluiting, fijne avond!

Dit webinar is onderdeel van het digitale aanbod van UvA Academy en wordt georganiseerd in samenwerking met PvKO (Platform voor Klantgericht Ondernemen). Het webinar wordt mede mogelijk gemaakt door Crowdale Webinars.

Aanmelden voor dit webinar gaat via de website van PvKO. 
Bij aanmelding vink je Entree UvA Academy (Gratis) aan.

Tot ziens op maandag 15 juni!